پایان نامه با موضوع نظریهی خودکنترلی بزهکاری
نظریهی خودکنترلی بزهکاری برای درک کامل آموزهی نظریهپردازی هیرشی، بسیار مهم است که شرایط تاریخی او را در هنگام نگارش علل بزهکاری درک کنیم. در دههی ۱۹۶۰، جامعهی آمریکا از دیدگاه تشتت اجتماعی جرمشناسی که قبلاً تفکر غالب در جرمشناسی بود، خسته شده بود. در آن زمان، هیرشی شاهد از دست رفتن کنترل اجتماعی بر […]
دانلود مقاله نظریهی خودکنترلی بزهکاری
عملکرد تحصیلی عملکرد تحصیلی دانش آموزان یکی از شاخص های مهم در ارزشیابی آموزش و پرورش است و تمام کوششها در این نظام درواقع تلاش برای جامعه عمل پوشاندن بدین امر تلقی می شود. به طور اعم کل جامعه و به طور اخص نظام آموزش و پرورش نسبت به سرنوشت کودکان، رشد و تکامل […]
پایان نامه : مراحل رسیدن به خودکنترلی و ادراک کنترل
مراحل رسیدن به خودکنترلی و ادراک کنترل راتر(۱۹۶۶)، سه مرحله آموزش خودکنترلی و ادراک کنترل برای رسیدن به منبع کنترل درونی به دانشآموزان را به شرح زیر ذکر کرد: مرحله اول: این مرحله شامل اداره رفتار دانشآموز از طریق معلم است. معلم با بهره گرفتن از روشهای تقویت مثبت، محروم کردن، جریمه کردن، رهنمود دادن […]
پایان نامه:رابطه خودکنترلی و سبکهای فرزندپروری با بهزیستی روانشناختی در بین دانش آموزان دبیرستانی شهرستان آباده
پایان نامه رشته : روانشناسی گرایش :عمومی عنوان : رابطه خودکنترلی و سبکهای فرزندپروری با بهزیستی روانشناختی در بین دانش آموزان دبیرستانی شهرستان آباده
پایان نامه:بررسی رابطه بین ابعادسه گانه شخصیتی عزت نفس،خودکنترلی وخودکارآمدی بامیزان خلاقیت دردبیران (مطالعه موردی: مدارس متوسطه شهرمیناب)
این تحقیق باهدف بررسی رابطه بین ویژگیهای شخصیتی (عزت نفس،خودکنترلی وخودکارآمدی)بامیزان خلاقیت دردبیران مردوزن متوسطه شهرمیناب انجام شده
است.این تحقیق درزمره تحقیقات کاربردی است وازنظر گردآوری اطلاعات ازنوع توصیفی وبه روش همبستگی است.جامعه آماری این تحقیق کلیه دبیران مردوزن متوسطه شهرمیناب می باشد که تعداد۱۸۰نفر می باشدکه بااستفاده ازروش نمونه گیری بصورت تصادفی بااستفاده ازجدول مورگان۱۲۲نفرانتخاب گردید.برای جمع آوری داده های پژوهش ازآزمون خلاقیت تورنس،پرسشنامه کوپراسمیت،مقیاس خودکنترلی تانجنی وپرسشنامه خودکارآمدی شرر استفاده شد.باتوجه به تحلیل داده های جمع آوری شده نتایج زیر بدست آمد:
بطورکلی مشخص شدکه بین متغیرهای پیش بین عزت نفس عمومی ، عزت نفس اجتماعی ، خودکارآمدی ، عزت نفس خانوادگی ، خودکنترلی ، عزت نفس تحصیلی باسیالی ، بسط ، ابتکار ، انعطاف پذیری رابطه معناداروجوددارد.
پایان نامه: بررسی رابطه میان هوش معنوی و خودکنترلی دانشجویان پیام نور واحد بهشهر
دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی عنوان : بررسی رابطه میان هوش معنوی و خودکنترلی دانشجویان پیام نور واحد بهشهر
۱-۱ ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی
۱-۱ ارزشیابی کیفیت دورههای یادگیری الکترونیکی نظامهای آموزشی با رسالت و ماموریت مشخصی به وجود آمده و برای نیل به اهداف معینی تلاش میکنند. بیتردید دستیابی به این اهداف مستلزم شناسایی، کنترل و رفع موانع و مشکلاتی است که ممکن است اجرای مطلوب فرایندهای آموزشی را تحت تاثیر خود قرار دهد. بدین منظور استفاده از […]
مقاله (پایان نامه حقوق) ۱-۱-۱-۱ مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی
۱-۱-۱-۱ مهارتهای موردنیاز یادگیرنده الکترونیکی یادگیرنده منابع غنی اطلاعاتی را میشناسد و آنها را ارج مینهد به خوبی میداند که چه میخواهد و به دنبال چه چیزی است، متفکری نقاد، تحلیلگر و گزینشگر اطلاعات است، از فنون و ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات برای مرور اطلاعات و دادهها از منابع گوناگون استفاده میکند. دادهها و […]
منابع پایان نامه و مقاله: هوش هیجانی: انطباق با رویدادهای استرس زا
هوش هیجانی: انطباق با رویدادهای استرس زا در قرن حاضر که عصر استرس، اضطراب و مواجهه ( کنار آمدن) نامیده می شود توانایی کنترل هیجانات نا گوار، در سلامت هیجانی، اهمیت خاصی دارد ( گلمن ۱۹۹۵). مواجهه با تلاش های شخص در مهار و اداره یک موقعیت فشارزا، استرس زا، و چالش برانگیز اطلاق می […]
آخرین نظرات