پایان نامه ارشد : شادابی کلاس برای بروز خلاقیت و یادگیری فعال در درس ریاضی
شادابی کلاس برای بروز خلاقیت و یادگیری فعال در درس ریاضی بهترین محیط برای رشد و پرورش خلاقیت دانش آموزان، کلاس درس است و بهترین فردی که می تواند این فرآیند رشد نقش اساسی داشته باشد، معلم کلاس است. زیرا او با شناخت ویژگی های فردی دانش آموزان می تواند به تناسب توانمندیها، برای بروز […]
پایان نامه رابطه خلاقیت و عزت نفس:
خلاقیت یا آفرینندگی ونیز آفرینشگری موضوع رشته علمی خلاقیت شناسی، مهم ترین و اساسی ترین قابلیت و توانایی انسان و بنیادی ترین عامل ایجاد ارزش است که در همه ی ابعاد و جوانب زندگی وی نقش کاملاً حیاتی ایفا می نماید. خلاقیت از والاترین موهبت های الهی به انسان و از عوامل اشرف مخلوقات شدن […]
پایان نامه : نظریه های خلاقیت
در مورد خلاقیت چون سایر مفاهیم روانشناسی دیدگاه های مختلف و متفاوتی وجود دارد که ماهیت، خاستگاه و کارکرد آنرا به شکلی خاص تبیین می نماید. در این مجال به اختصار به مهم ترین آنها اشاره می شود. – خلاقیت به عنوان ودیعه الهی[۱] : در دنیای باستان، فیلسوفانی چون افلاطون معتقد بودند که خداوند […]
خلاقیت
خلاقیت مثل هر مفهوم نظری و انسانی دیگر، تعریف خلاقیت نیز تابع گرایشات و برداشت های شخصی و مکتبی صاحبنظران است که در مجموع مشابه به نظر می رسند. بمنظور جلوگیری از طولانی شدن بحث، ذیلا به ذکر تعاریف خلاصه چند تن از مشاهیر زمینه تحقیقات و منابع علمی خلاقیت اشاره می گردد. – فرهنگ […]
خرید پایان نامه ارشد : محرکهای فرایند خلاقیت
فرایندخلاقیت نیازمند محرکهایی است. این محرکها درسه دسته کلی قابل بررسی می باشدوعبارتنداز: متغیرهای ساختاری متغیرهای فرهنگی متغیرهای انسانی متغیرهایی خلاقیت که باعث تحریک ابتکار در سازمان می شوند در نمودار ۲-۲ نقش داده شده اند: نمودار ۱-۲ متغیرهای خلاقیت و محرک […]
پایان نامه رشته روانشناسی با موضوع : ارتباط خلاقیت ،نوآوری وکارآفرینی
ارتباط خلاقیت ،نوآوری وکارآفرینی خلاقیت پیدایی وتولیدیک اندیشه وفکراست درحالی که نوآوری کاربردچیزی نویابه عمل ساختن آن اندیشه وفکرنو است(آقایی۱۳۷۷)بعضی ازصاحبنظران نوآوری راعلم اختراع دانسته واختراع پایه ومبنای نوآوری به شمارمی آید.چیزی است که قبلاوجودداشته وبرمانامعلوم بوده است ولی اختراع چیزی است است که قبلا وجودنداشته وهردونتیجه خلاقیت است(اغوانی، ۱۳۷۹). شکل ۵-۲ […]
دانلود خلاقیت وهوش
خلاقیت وهوش درباره مساله هوش وخلاقیت ورابطه آنهافهالیت زیادی انجام گرفته ونظریاتی گوناگونی ارائه شده است.ازمعروفترین الگوهادراین زمینه الگوی گیلفورداست این الگوشامل سه جنبه اساس عملکردها،محصولات ومحتوااست که ترکیبی ازآنها۱۲۰توانایی رامشخص می کندازمعرفترین مطالعات دررابطه باهوشبهروخلاقیت پژوهش دانش آموزان یک دبیرستانموردبررسی قرارگرفتند.دیذه شددانش آموزان خلاقیت حتماجزءباهوش ترینشاگردان نبودندبنابرین تیجه گرفته شدبین خلاقیت وهوش رابطه زیادی […]
پایان نامه : نظریه های علمی خلاقیت
نظریه های علمی خلاقیت نظریه ی اسکاکتل اسکاکتل عقیده داردکه خلاقیت حاصل پذیرابودن نسبت به دنیای بیرون بوده است وبنابراین نتیجه قدرت پذیری برای تجربه است ودوشیوه اصلی ادراک یاارتباط بین ذهن وعین راازهم متمایزمی کند۱- خودمداریاذهن مرکز۲- شی مداریاعین مرکز(دهقان،۱۳۸۰). نظریه تداعی گرایی تداعی گرایی رامی توان دراین اصل خلاصه کرد:اندیشیدن عبارت است ازمرتبط […]
عوامل بازدارنده خلاقیت اجتماعی از نظر رمضانی (۱۳۸۸ )
۱-سنت ها : هرچند نمیتوان اهمییت سنت ها را نادیده گرفت اما وجود بعضی از سنت ها و روش های سنتی مانع بروز اندیشه های تازه میشود بنابراین تأکید و پای بندی بیش از حد بر آنها موجب کاهش خلاقیت ها میشود. ۲- تأیید طلبی و ترس از عدم استقبال اجتماعی :افرادی که نیازمند تأیید […]
منابع پایان نامه با موضوع مبانی نظری مرتبط با خلاقیت
مبانی نظری مرتبط با خلاقیت حقیقت این است که خلاقیت به معنای خاص آن به مثابه برترین ویژگی ذهنی انسان مولد و متفکر خود نشانی است از
آخرین نظرات