پایان نامه رشته مکانیک : بررسی پتانسیل صرفه جویی انرژی در صنایع
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مکانیک با عنوان :بررسی پتانسیل صرفه جویی انرژی در صنایع و ممیزی انرژی یک واحد به عنوان نمونه
نوجویی و آمادگی اعتیاد
نوجویی و آمادگی اعتیاد همان طور که قبلاً مطرح شد ویژگی های شخصیتی از جمله عوامل خطرزا و محافظت کننده گرایش به اعتیاد محسوب می شوند. بررسی ها درباره عوامل شخصیتی بیشتر بر روی ساختار علّی آن به ویژه مولفه های سرشتی و خصوصاً نوجویی و هیجان خواهی تأکید دارند (ویلز، ویندل و کلیری[۱]، ۱۹۹۸). […]
پایان نامه:بررسی قابلیت های مجتمع زیستی
رویکرد های جدید طراحی مجتمع های زیستی متکی به الگوهای جامع بین رشته ای است، که به هماهنگی جنبه های انسانی و محیطی طراحی اهمیت بیشتری داده اند. از سوی دیگر، مشکلات زندگی شهرهای بزرگ استفاده از مجموعه های متراکم را اجتناب ناﭘذیر ساخته است. توجه به عوامل انسانی و محیطی مؤثر در برنامه ریزی و طراحی می تواند کیفیت زندگی در مجموعه های مسکونی را ارتقاء بخشد. پرسش اصلی چگونگی ارتقاء کیفیت زندگی در مجتمع های زیستی است، بر این اساس عوامل انسانی و بستر محیطی مؤثر برارتقاء کیفیت زیست در مجموعه های مسکونی بررسی شده اند. فصل اول شامل کلیات مراحل پژوهش، هدف اصلی با عنوان ارتقاء کیفیت زندگی ساکنان از طریق توجه به پایداری اجتماعی- محیطی و چهارچوب کلی پژوهش است. فصل دوم در برگیرنده مفاهیم بنیادی پژوهش مشتمل بر سه بخش عمده است، بخش اول تعریف مجتمع زیستی، بخش دوم مفهوم کلی الزام توجه به مسائل اجتماعی، با توجه به نیازهای فردی و جمعی ساکنان در جهت ارتقاء تعامل اجتماعی است و در بخش سوم عوامل محیطی مؤثر بر کاهش مصرف انرژی و استفاده از پتانسیل های محیطی ذکر می شود. فصل سوم به بررسی نمونه های موردی اختصاص یافته تا عوامل مثبت و منفی هریک تحلیل شده و به کارگرفته شوند، فصل چهارم شناخت عوامل مؤثر بر طراحی مجتمع زیستی نام گرفته در آن شناخت بستر طرح و نیازهای کالبدی پرداخته می شود. فصل پنجم تحلیل و ارزیابی اطلاعات نام گرفته، از این طریق به بررسی اطلاعات به دست آمده و تفکیک عوامل مؤثر بر طراحی در راستای سوال اصلی پژوهش می پردازیم. فصل ششم طراحی مجتمع زیستی نام دارد، با استفاده از عوامل ذکر شده الزامات طراحی مشخص و به گزینه طراحی پرداخته می شود. در خاتمه نتیجه گیری کلی از پژوهش و منابع مورد استفاده ذکر شده است.
این تحقیق نشان می دهد مجتمع ها ی مسکونی می توانند در شرایط مناسب جوابگوی نیازها و ضرورت های محیط باشند. مجتمع ها علاوه بر استفاده برای هریک از کاربری ها جهت عملکردهای تلفیقی نیز مورد استفاده قرارگیرندو از آنها برای مرکزیت بخشیدن به فعالیت های مرتبط با یکدیگر استفاده نمود، زیرا جامعه امروزی همراه با رشد سریع شهرنشینی، تأثیر پذیری روابط درونی و بیرونی خانوار را دگرگون کرده، خواست ها و نیاز های خانوار را با شرایط متحول جامعه هدایت می کند. امروزه، فضاهای سکونتی و کارکردهای محدود خانوار باید با شرایط و امکانات قابل دسترسی انطباق یابد. به عبارت دیگر تأمین نیازها از امکانات تبعیت می کند.
کلید واژه ها:
مجتمع زیستی،اکولوژی، عوامل انسانی، تعاملات اجتماعی ،تعلق خاطر، دسترسی، صرفه جویی در انرژی
پایان نامه:ارائه یک روش جدید برای مکان یابی و همزمان سازی توامان در شبکه های حسگر بی سیم زیر آب
مکان یابی و همزمان سازی از عناصر کلیدی در بسیاری از برنامه های کاربردی ارتباطی زیرآب هستند که علی رغم وابستگی بسیار، معمولا جدا از هم عمل می کنند. اما از آنجا که سرویس های همزمان سازی پیش نیاز الگوریتم های مکان یابی هستند و اطلاعات در رابطه با مکان حسگرها برای تخمین تاخیر انتشار مورد استفاده قرار می گیرند، مکان یابی و همزمان سازی را می توان در کنار هم انجام داد. از مزایای این روش می توان به صرفه جویی قابل توجه در مصرف انرژی که ناشی از کاهش تعداد مبادلات پیام می باشد اشاره کرد.
در این پایان نامه یک روش جدید ترتیبی شامل پنج فاز تعیین موقعیت اولیه، تدریجی کردن حرکت حسگر، تخمین انحراف ساعت و اریب زمان سنجی، جبران اثر لایه بندی و مکان-یابی همراه با پالایش تکرار، برای انجام همزمان سازی و مکان یابی توامان در شبکه های حسگر بی سیم زیرآب ارائه شده است. در این روش علاوه بر در نظر گرفتن حرکت حسگرها، عدم حرکت امواج صوتی زیرآب در یک مسیر مستقیم و تغییرسرعت انتشار این امواج در عمق های مختلف در نظر گرفته شده است. روش پیشنهادی در این پایان نامه با نرم افزار مطلب شبیه سازی شده و نتایج با یک روش معیار مناسب و همچنین مرز پایین کرامر رائو مقایسه شده اند. نتایج نشان می دهند که روش ارائه شده دارای کارایی نزدیک به کران پایین کرامر رائو می باشد و نسبت به روش معیار، بهتر عمل می کند. قابل به ذکر است که روش پیشنهادی نسبت به روش-های پیشین بار محاسباتی بیشتری را به شبکه اعمال می کند و مناسب جهت کاربردهایی می باشد که به دست آوردن اطلاعات دقیق نسبت به مصرف انرژی از اهمیت بیشتری برخوردار باشد.
واژههای کلیدی: شبکه های حسگر بی سیم زیرآب، مکان یابی، همزمان سازی.
دانلود کارشناسی ارشد:تحلیل آیرودینامیکی خودرو سمند
باز کردن پنجره های خودرو سبب افزایش نیروی پسا و به تبع آن افزایش مصرف سوخت می گردد. اگر سرنشین اتومبیل در سرعتهای بزرگراهی برای صرفه جویی در مصرف سوخت، کولر را خاموش کرده و پنجرهها را باز کند مصرف سوخت تغییر قابل ملاحظه ای نخواهد داشت.
دانش آیرودینامیک به مطالعه اجسام متحرک در هوا و بررسی نیروهای بازدارنده وارد برآنها می-پردازد. از دیدگاه آیرودینامیک، وسایط نقلیه زمینی اجسامی در معرض جریان سیال می باشند که در فاصله بسیار نزدیکی نسبت به سطح زمین قرارگرفته اند. شکل هندسی، چرخش جریان در داخل و زیر وسیله نقلیه و اختلاط آن با جریان آزاد، همچنین حرکت چرخشی چرخها باعث پیچیدگی مدلسازی جریان حول و داخل وسایط نقلیه زمینی می گردد. جریان سیال بر روی اتومبیل و داخل آن کاملاً سه بعدی بوده و لایه مرزی نیز متلاطم است. باز کردن پنجره ها باعث افزایش نیروی پسا می-شود. در تحقیق حاضر حل عددی جریان به کمک یک کد تجاری برروی بدنه خودرو سمند و داخل آن در چهار حالت پنجره بسته، ۲پنجره جلو باز، ۲پنجره عقب باز و ۴پنجره باز آورده شده است. در اینجا نرم افزار GAMBIT به عنوان پیش پردازنده برای تولید شبکه و نرم افزارFLUENT جهت حل جریان مورد استفاده قرارگرفته است. معادلات حاکم شامل معادلات پیوستگی و ممنتوم هستند که برای حل آنها از روش متوسط گیری رینولدز و برای مدل کردن جمله تنش رینولدز از مدل و برای شبیهسازی ناحیه کنار دیوار از توابع دیوار استفاده می شود. معادلات دیفرانسیل حاصل با روش حجم محدود به یک دستگاه معادلات جبری تبدیل گشته و با استفاده از الگوریتم SIMPLE حل شده اند. نتایج بدست آمده نشان می دهند که در سرعت یکسان، پسا در حالت ۴پنجره باز دارای بیشترین مقدار بوده و در حالت ۲پنجره باز مقدار بیشتری نسبت به حالت پنجره بسته دارد. پس از حل عددی کانتورهای توزیع سرعت و فشار نمایش داده شده و میزان ضریب پسا در حالتهای پنجره باز و بسته محاسبه شده اند.
آخرین نظرات