ویژگیهای اساسی سبکهای یادگیری
ویژگیهای اساسی سبکهای یادگیری ویژگیهای اساسی سبکهای یادگیری عبارتنداز: رویهای بودن[۱]: سبکهای یادگیری، بیشتر با فعالیتهای شناختی مرتبط هستند تا محتوای این سبکها. سبکهای یادگیری به تفاوتهای افراد در ادارک، تفکر، حل مسئله، یادگیری و برقراری ارتباط با دیرگان و غیره اشاره می کند. بنابراین، تعریف سبکهای یادگیری یک تعریف فرآیندی است. ۲. فراگیر بودن[۲]: […]
پایان نامه روانشناسی در مورد سبکهای یادگیری -سبکهای محیطی، هیجانی، جامعهشناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی
سبکهای یادگیری –سبکهای محیطی، هیجانی، جامعهشناختی، فیزیولوژیکی و روانشناختی دستهبندی معروف دیگری از سبکهای یادگیری به وسیلهی دان،[۱] دان و پرایس[۲] (۱۹۹۷) انجام گرفته است. در این الگو، سبکهای یادگیری به عنوان راهی که در آن شخص موضوعهای تازه و دشوار تحصیلی را مورد توجه قرار میدهد و آنها را پردازش می کند، درونی […]
سبکهای یادگیری – سبکهای همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده
سبکهای یادگیری – سبکهای همگرا، واگرا، جذب کننده و انطباق یابنده نوع دیگری از دستهبندی سبکهای یادگیری به وسیلهی کلب (۱۹۸۵۹ انجام گرفته است. این دستهبندی بر اساس یک چرخهی چهار مرحلهای، مطابق شکل ۱-۲، به نام چرخهی یادگیری تجربهای[۱] بنا نهاده شده که از نظریه یادگیری او استخراج شده است (لایت[۲] و کاکس، ۲۰۰۲). […]
پایان نامه روانشناسی با موضوع سبکهای یادگیری
از سبکهای یادگیری تعاریف مختلفی ارائه شده است که به چند مورد از آنها اشاره میشود. هومن (۱۹۹۵) بیان کرده است که اصطلاح سبکهای یادگیری به باورها، رجحانها و رفتارهایی که به وسیلهی افراد به کار میرود. نیز چنین گفته شده است: سبک های یادگیری راههای شخصی است که در آن افراد اطلاعات را در […]
پایان نامه بررسی رابطه بین سبک رهبری مدیران و یادگیری سازمانی
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود دانشکده علوم انسانی ، گروه مدیریت پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد “M.A” گرایش : مدیریت منابع انسانی عنوان : بررسی رابطه بین سبک رهبری مدیران و یادگیری سازمانی (مطالعه موردی: شعب بانک کشاورزی شهرستان شاهرود) پاییز ۱۳۹۳ (در فایل […]
پایان نامه:بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری،تاب آوری و مهارت های حل مسئله در
شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ای
هدف کلی پژوهش حاضر بررسی مقایسه ای سبک های یادگیری،تاب آوری و مهارت های حل مسئله در شطرنجبازان حرفه ای و غیر حرفه ایمی باشد.روش این پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه شطرنجبازان تحت نظارت فدراسیون شطرنججمهوری اسلامی ایران می باشد. نمونه پژوهش متشکل از ۲۰۰ نفر شطرنجباز (۱۰۰نفر شطرنجباز حرفه ای و ۱۰۰نفر شطرنجباز غیر حرفه ای)استان های تهران و گیلان و مازندران است. ملاک تشخیصی برای شطرنجبازان حرفه ای از غیر حرفه ای داشتن درجه بین المللی بیشتر از ۱۸۰۰است. لازم به ذکر است که حجم نمونه بر اساس نمونه گیری به روش تصادفی ساده به تعداد ۳۰۶ نفر انتخاب شدند و افراد به پرسشنامه سبک های یادگیری کلب (۲۰۰۵)، تابآوری کانر و دیویدسون (۲۰۰۳)، راهبردهایحلمسئله کسیدی و لانگ (۱۹۹۶) پاسخ دادند.داده های حاصل با آزمون t گروه های مستقل، آزمون V کریمر، تحلیل رگرسیون چند متغیره با نرم افزار ۲۱spss تجزیه و تحلیل شد.یافته ها نشان داد بین سبک های یادگیری شطرنج بازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به جنسیت، گروههای سنی، سابقه و تحصیلات تفاوت وجود دارد.بین تاب آوری شطرنج بازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به جنسیت ،گروه های سنی، سابقه و تحصیلات آنان تفاوت وجود ندارد. بین مهارت های حل مسئله شطرنج بازان حرفه ای و غیر حرفه ای با توجه به جنسیت، گروههای سنی، سابقه و تحصیلات آنان تفاوت وجود دارد. همچنین بین سبک های یادگیری با تاب آوری و مهارت های حل مسئله رابطه وجود دارد. بین سبک های یادگیری و مهارت های حل مسئله رابطه وجود ندارد. در یک نتیجه گیری کلی باید گفت که سبک های یادگیری و داشتن مهارت ها در حل مسئله به وسیله بسیاری از صاحبنظران به عنوان یکی از عوامل موفقیت در تحصیلات عالی معرفی شده اند. اگرچه عموماً چنان تلقی می شود که افراد می توانند با آگاهی از سبک های یادگیری و افزایش تاب آوری خود موفقیت بیشتری در زندگی کاری بدست آورند.
واژگان کلیدی:سبک های یادگیری،تاب آوری، مهارت های حل مسئله ، شطرنجبازان.
پایان نامه : بررسی رابطه سبک مدیریت کلاس با یادگیری خودتنظیمی
دانلود پایان نامه رشته علوم تربیتی گرایش تحقیقات آموزشی عنوان : بررسی رابطه سبک مدیریت کلاس با یادگیری خودتنظیمی
پایان نامه گرایش تربیتی: بررسی رابطه بین سبکهای شناختی و یادگیری خودتنظیمی با دست برتری دردانشجویان
متن کامل پایان نامه با فرمت ورد دانشگاه آزاداسلامی واحد علوم و تحقیقات دانشکده علوم انسانی و اجتماعی، گروه روان شناسی تربیتی و بالینی پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی “M.A” گرایش تربیتی عنوان: بررسی رابطه بین سبکهای شناختی و یادگیری خودتنظیمی با دست برتری در دانشجویان استاد راهنما: دکتر حسن اسدزاده
آخرین نظرات