رویکردهای درمانی نگرانی بیمارگونه
رویکردهای درمانی نگرانی بیمارگونه همان گونه که در مبحث مربوط به کارکرد نگرانی اشاره شد، این مولفه در رویکردهای مختلف با هدف افزایش میزان تسلط فرد بر شرایط موجود، کاهش تنش و اضطراب و به عنوان راهبرد مقابله ای به کار گرفته شده است. با این وجود استفاده ی مفرط از نگرانی، نه تنها منجر […]
آرشیو پایان نامه – نگرانی شدید و بیمارگونه – اختلال اضطراب فراگیر
نگرانی شدید و بیمارگونه – اختلال اضطراب فراگیر از آن جا که بسیاری از فرایندهای مرتبط با نگرانی در اختلالات روان شناختی نقش دارند، نگرانی هم به لحاظ پژوهشی و هم به لحاظ نظری دارای اهمیت است (دیوی[۱] و ولز[۲]، ۲۰۰۶). داشتن مقداری نگرانی، برای حل مسایل سودمند است، زیرا منجر به رفتار متمرکز بر […]
نگرانی و نشخوار فکری
مولفه های شناختی تکرار شونده، همانند نگرانی و نشخوار فکری، نقش بسیار مهمی در توسعه و تداوم اختلالات خلقی، اختلالات اضطرابی و اختلال خواب دارند (بورکووک، ری و استوبر، ۱۹۹۸؛ نولن-هوکسیما، ۲۰۰۰؛ به نقل از ورکویل[۱]و همکاران، ۲۰۰۷). نشخوار فکری افسرده ساز نیز مشابه با نگرانی، ماهیتی خود هم خوان دارد، به این معنی که […]
دانلود مقاله تعریف نگرانی
تعریف نگرانی قبل از این که نگرانی در ملاک های تشخیصی اختلال اضطراب فراگیر جای بگیرد، با عنوان مولفه ی اضطراب (دیفن باچر[۱]، ۱۹۸۰؛ به نقل از بارلو، ۲۰۰۲) و به عنوان عنصری مهم در درک و درمان بی خوابی در نظر گرفته شده بود (بورکووک، ۱۹۸۲؛ به نقل از بارلو، ۲۰۰۲). پس از آن […]
پایان نامه : انواع طرحواره های ناسازگار اولیه
انواع طرحواره های ناسازگار اولیه طرحواره ها در رابطه با پنج تکلیف تحولی اساسی به وجود می آیند که اعتقاد بر این است کودک باید در طی تحول خود این تکالیف
را در رابطه با والدین و محیط با موفقیت پشت سر گذارد. این پنج تکلیف (حوزه)، شامل ۱۸ طرحواره می شود که عبارتند از: […]
پایان نامه : اضطراب
نوجوانی دوره ای از رشد، در حد فاصل کودکی و بزرگسالی است که در طی آن روابط با همسالان تعمیق می شود. استقلال در تصمیم گیری رشد می کند و فرد در پی مشغله های فکری و اجتماعی بر می آید. نوجوانی عمدتاً دوره ی کاوش، انتخاب و فرایند تدریجی حرکت به سمت خودپنداری منسجم […]
مقاله روی آوردهای مختلف به خود شیفته
روی آوردهای مختلف به خود شیفته جدول ۲-۹: روی آوردهای مختلف به خود شیفته مزاج القای والدین دیدگاه نسبت به خود جهان بینی روان بنه های سازش نایافته اصلی ترین ملاک DSM-IV-TR فعال و پاسخگو،استعادهای خاص، جذاب،رشد زودرس زبان «رشد کن و فوق العاده باش- برای من» من خاص و منحصر […]
نظریه تعاملی نگری نمادین
نظریه تعاملی نگری نمادین مولفه های اصلی تعاملی نگری نمادین [۱]عبارتند از : ۱) موجودات انسانی چه فردی و چه جمعی از تجربه ها معانی را می سازند که به آنها کمک می کند احساسی از دنیای خود پیدا می کنند. ۲) معانی که موجودات انسانی خلق می کنند به بافتار و موقعیتی وابسته است […]
خرید پایان نامه ارشد روانشناسی : معنویت
معنویت معنویت[۱] به عنوان یکی از ابعاد انسانیت شامل آگاهی و خودشناسی میشود بیلوتا[۲] معتقد است معنویت، نیاز فراتر رفتن از خود در زندگی روزمره و یکپارچه شدن با کسی غیر از خودمان است، این آگاهی ممکن است منجر به تجربهای شود که فراتر از خودمان است، این آگاهی ممکن است منجر به تجربهای شود […]
فروش پایان نامه : مدل عملکرد اجرایی خودتنظیمی (S-REF)
مدل عملکرد اجرایی خودتنظیمی (S-REF) مدل S-REF تنها معرف نحوه عملکردفرد دراختلالات روان شناختی نیست بلکه الگوی خاصی ازپردازش اطلاعات است(گارسیامونتس، پرز آلوارز، بالبوئنا، گارسلان وکانگاس، ۲۰۰۶). نمودار زیر معرف سطوح مختلف پردازش اطلاعات وفعالیت S-REF میباشد. باورهای خود پردازش کنترل شده اتمام
آخرین نظرات