پایان نامه کارشناسی ارشد : نظریه های جامعه شناختی – خشونت و پرخاشگری جوانان
نظریه های جامعه شناختی – خشونت و پرخاشگری جوانان جامعه شناسان در نظریه های خود ریشه بسیاری از کژرفتاریها را در محیط و شرایط اجتماعی جستجو می کنند ، و علل زیر ساز بسیاری از آنها را خود جامعه می دانند . آنها برخلاف نظریه های زیستی و روانشناختی در تبیین خشونت که بیشتر بر […]
اجزاء مهم خودآگاهی
اجزاء مهم خودآگاهی به منظور شناخت هر چه بهتر خود و افزایش سطح خودآگاهی تأمل بر روی اجزای خودآگاهی ضروری به نظر می رسد امّا از آن جا که شناخت خود و مهارت خودآگاهی طیف وسیعی از مباحث را در بر می گیرد و زمان مقتضی برای پرداختن به همه وجود ندارد ، فقط به […]
دانلود مقالات : تکنیک آموزش توجه (ATT)
اخیرا، تکنیک آموزش توجه[۱] (ATT) به عنوان تکنیکی تازه، کوشیده است هدف اساسی خود را مستقیما متوجه بازسازی سوگیریهای توجهی در مبتلایان به اضطراب کند (بار-هیم[۲]، ۲۰۱۰؛ مهلمان[۳]، ۲۰۰۴). هدف چنین آموزشی، این است که فرد یاد بگیرد تا توجه خود را از محرکهای مرتبط با اضطراب در محیط، به سوی محرکهای خنثی هدایت کند […]
پایان نامه : پیشینه پژوهشی ATT
پیشینه پژوهشی ATT سوگیری توجهی، گرایش به توجه انتخابی به محرکهای مرتبط با اختلال است، که در سببشناسی و حفظ آسیبهای روانشناختی موثر است (هنریچز[۱] و هافمن، ۲۰۰۱؛ هافمن، ۲۰۰۷؛ راپی و هیمبرگ، ۱۹۹۷؛ ویلیامز و همکاران، ۱۹۹۷). سوگیری توجهی به سمت تهدید اجتماعی مکانیزم مهمی است که تصور میشود باعث حفظ اضطراب اجتماعی میشود […]
دانلود مقاله ابعاد هراس اجتماعی
۲-۱۳-۱: اساس نظری نظریهپردازان مدرن هیجان، ترس را از اضطراب متمایز می کنند. همانطور که در زیر بحث خواهیم کرد، افراد دارای هراس اجتماعی، به نظر
میرسد که بر اساس این نوع پاسخ متفاوت باشند. ترس، یک پاسخ هشداردهنده ابتدایی به ارائه خطر است که با برانگیختگی نیرومند و تمایلات عمل مشخص میشود. در مقابل، […]
پایان نامه عوامل مؤثر بر رضایت شغلی
عوامل مؤثر بر رضایت شغلی بر رضایت شغلی کارکنان و کارکرد سازمانی عوامل مختلفی تأثیر دارد. در مورد عوامل نافذ بر رضایت شغلی افراد عوامل مختلفی توسط صاحبنظران علم رفتار سازمانی شناسائی شده است. لازم بذکر است که هر یک از این عوامل تأثیرگذار بر رضایت شغلی در یک کشوری خاص و در یک مکان […]
مقاله : تاثیر متقابل معلمان – شاگردان و خلاقیت
تاثیر متقابل[۱] معلمان – شاگردان و خلاقیت شهید مطهری می فرمایند ” ستایشگر معلمی هستم که نه اندیشه ها ، بلکه اندیشیدن را به من آموخت” بقول شارتیه ” هنر معلم تشنه کردن ذهن متعلم است تا او خود نخجیر خود را شکار کند” روسو نیز می گوید “اجازه دهید کودک حقایق را کشف کند […]
پایان نامه روانشناسی با موضوع درمان اختلال وسواس فکری و عملی مطابق مدل S-REF
درمان اختلال وسواس فکری و عملی مطابق مدل S-REF مبتنی بررویکرد ولز نقطه اصلی وشروع درمان آگاهی بیمار ازنقشی است که باورهای فراشناخت درحفظ علائمشان بازی میکند. به این منظور درمانگر، باید درمانجو را یاری کند که شیوهی فراشناختی[۱] ارتباط باافکار راجایگزین شیوهی عینی[۲] نماید(فیشر ولز، ۲۰۰۸). درشیوه عینی، افکار نشان گر واقعیات هستند(تهدید واقعی […]
فروش پایان نامه : مدل عملکرد اجرایی خودتنظیمی (S-REF)
مدل عملکرد اجرایی خودتنظیمی (S-REF) مدل S-REF تنها معرف نحوه عملکردفرد دراختلالات روان شناختی نیست بلکه الگوی خاصی ازپردازش اطلاعات است(گارسیامونتس، پرز آلوارز، بالبوئنا، گارسلان وکانگاس، ۲۰۰۶). نمودار زیر معرف سطوح مختلف پردازش اطلاعات وفعالیت S-REF میباشد. باورهای خود پردازش کنترل شده اتمام […]
متن کامل مدل شناختی ویلهلم و استکتی
مدل شناختی ویلهلم و استکتی ویلهلم و استکتی (چوساک، مارکوئز، فاما، رناود و ویلهلم، ۲۰۰۹)، مدلی دیگر ازشناخت درمانی OCD راتحت عنوان
آخرین نظرات