مدل های تسهیم دانش
نعمتی و جمشیدی(۱۳۸۶)، ابعاد پنجگانه ای برای تسهیم دانش شمردند، که شامل، بعدفرد، بعد گروهی، بعد ستادی، بعد فرهنگی و بعد فناوری ذکر کردند. دانایی فرد، خائف الهی و حسینی(۱۳۹۰)، عوامل مؤثر بر تسهیم دانش در سازمان را، شامل: عوامل انسانی تسهیم دانش انتشار داوطلبانه مهارتها و تجارب اکتسابی به سایر بخشهای سازمان است. […]
پایان نامه زیرساخت های تسهیم دانش
زیرساخت های تسهیم دانش توجه به زیرساختهای تسهیم دانش از سوی سازمانها و مؤسسههای آموزشی و پژوهشی و نهادینه شدن سیاستها و برنامههای مرتبط با اشتراک دانش، سازمانها را در اجرای هر چه بهتر و تسهیل فرایند تسهیم دانش یاری مینماید. در این بخش، زیرساختهای مرتبط با تسهیم دانش در سه مقوله برنامههای تسهیم دانش، […]
دانلود پایان نامه روانشناسی در مورد تسهیم دانش
تسهیم دانش کلیه فعالیت های مربوط به انتقال یا توزیع دانش از یک فرد یا سازمان به فرد، گروه یا سازمان دیگر، فرآیند انتشار یا تسهیم دانش نامیده می شود. در الگوهای سنتی، سازمان ها و افراد اغلب تمایلی به انتقال و تسهیم دانشی که از آن برخوردار بودند را نداشته و بجای اینکه به […]
مقاله مبانی نظری تسهیم دانش
مبانی نظری تسهیم دانش ۲ـ۲ـ ۱ـ تعریف دانش قبل از توضیح مفهوم دانش، لازم است که بین «داده» و «اطلاعات» که کم و بیش القا کنندهی مفهوم دانش هستند، تفاوت قائل شویم. داده ها: «دادهها» رشته واقعیت های عینی و مجرد در مورد رویدادها هستند. از دیدگاه سازمانی، دادهها – به درستی یک سلسله معاملات ثبت […]
پایان نامه مدیریت : موانع بالقوه فناوری در زمینه تسهیم دانش
موانع بالقوه فناوری در زمینه تسهیم دانش ناسازگاری سیستمهای فناوری اطلاعات با فرایندهای موجود در سازمان: در این خصوص که فناوریهای اطلاعات به میزان زیادی بر کاهش موانع تاثیرات رسمی تاثیر دارند؛ شکی نیست. لذا لازم است که یک سازمان زیرساختی یکپارچه فراهم کند که انواع مختلف تاثیرات را پشتیبانی کند (گلد و همکاران ۲۰۰۱). […]
پایان نامه مدیریت : موانع بالقوه فناوری در زمینه تسهیم دانش
موانع بالقوه فناوری در زمینه تسهیم دانش ناسازگاری سیستمهای فناوری اطلاعات با فرایندهای موجود در سازمان: در این خصوص که فناوریهای اطلاعات به میزان
زیادی بر کاهش موانع تاثیرات رسمی تاثیر دارند؛ شکی نیست. لذا لازم است که یک سازمان زیرساختی یکپارچه فراهم کند که انواع مختلف تاثیرات را پشتیبانی کند (گلد و همکاران ۲۰۰۱). […]
پایان نامه تأثیررفتار شهروندی سازمانی بر تسهیم دانش
پایان نامه رشته مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد رشتپایان نامه دریافت درجه کارشناسی ارشد(M.A)رشته: مدیریت دولتی عنوان : تأثیررفتار شهروندی سازمانی بر تسهیم دانش با مطالعه نقش میانجی عملکرد شغلی (با مطالعه موردی در دادگستری استان گیلان) خردادلغایت بهمن ۱۳۹۳ متن پایان نامه : (ممکن است هنگام انتقال از فایل اصلی به داخل سایت بعضی متون […]
پایان نامه بررسی تاثیر شخصیت کارآفرینی در بروز رفتارهای کارآفرینانه با تاکید بر نقش میانجی تسهیم دانش
متن کامل پایان نامه مقطع کارشناسی ارشد رشته مدیریت دانشکده اقتصاد، مدیریت و علوم اداری پایان نامه کارشناسی ارشد مدیریت کارآفرینی عنوان: بررسی تاثیر شخصیت کارآفرینی در بروز رفتارهای کارآفرینانه با تاکید بر نقش میانجی تسهیم دانش استاد مشاور: دکتر محسن شفیعی نیک آبادی مهرماه ۹۲ (در فایل دانلودی نام نویسنده و استاد راهنما موجود […]
پایان نامه:رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان
پژوهش حاضر با هدف تعیین رابطه تسهیم دانش با عملکرد شغلی کارکنان اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری پژوهش کلیه کارکنان اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان به تعداد ۷۰۰ نفر بود که از این تعداد ۲۴۱ با استفاده از جدول کرجسی و مورگان و به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات پرسشنامه تسهیم دانش جعفری (۱۳۹۳) با ۲۴ گویه و پرسشنامه استاندارد عملکرد شغلی پاترسون (۱۹۷۰) با ۲۰ گویه بر اساس مقیاس ۵ درجه ای لیکرت بود که روایی صوری و محتوایی آن با استفاده از نظرات چند نفر از پاسخگویان و متخصصان تایید شد و پایایی آن ها نیز با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ به ترتیب ۷۹/۰ و ۸۲/۰ محاسبه شد. تجزیه و تحلیل داده های حاصل از این پژوهش با استفاده از نرم افزار spss در دو سطح آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، رگرسیون گام به گام و تحلیل واریانس) انجام شد. یافته های پژوهش نشان داد بین تسهیم دانش با عملکرد شغلی( ۴۶۰/۰=r،
آخرین نظرات