پایان نامه : مدیریت و برنامهریزی توسعه منطقه یزد با تاکید بر اقتصاد گردشگری مبتنی بر صنایع دستی و معماری سنتی
دانلود متن کامل پایان نامه مدیریت و برنامه ریزی توسعه منطقه یزد با تاکید بر اقتصاد گردشگری مبتنی بر صنایع دستی و معماری سنتی
پایان نامه : مدیریت و برنامهریزی توسعه منطقه یزد با تاکید بر اقتصاد گردشگری مبتنی بر صنایع دستی و معماری سنتی
دانلود متن کامل پایان نامه : مدیریت و برنامه ریزی توسعه منطقه یزد با تاکید بر اقتصاد گردشگری مبتنی بر صنایع دستی و معماری سنتی
پایان نامه:ثرات اقتصادی توسعه گردشگری بر شکوفایی صنایع دستی ایران
توسعه گردشگری در بسیاری از کشورهای درحالتوسعه توانسته است اثرات اقتصادی مثبتی را به ارمغان آورد. این بخش نه تنها قادر به ایجاد اثرات مثبت اقتصادی مستقیم است بلکه میتواند برای سایر بخشها نیز به عنوان محرکی عمل کرده و موجب شکوفایی آنها شود. از جمله این بخشها صنایع دستی است. هدف این تحقیق آگاهی از اثرات اقتصادی توسعه گردشگری در شکوفایی صنایع دستی ایران است. به این منظور، نخست با بررسی ادبیات مربوط به شناسایی اثرات اقتصادی توسعه گردشگری بر شکوفایی صنایع دستی پرداخته شد، سپس نظر صنعتگران فعال این صنعت(در شهر تهران) مورد پرسش قرار گرفت. نتایج نشان داد که میانگینهای محاسبه شده نظرات صنعتگران بالاتر از حد متوسط بوده وآنان معتقدند توسعه گردشگری موجب رونق اقتصادی صنایع دستی؛ افزایش کارآفرینی، افزایش درآمد و افزایش اشتغال در این بخش میشود.
واژگان کلیدی: صنایع دستی، اثرات اقتصادی، توسعه گردشگری،کارآفرینی، اشتغال،درآمد
۲-۱۰-۱٫ گردشگری الکترونیکی
۲-۱۰-۱٫ گردشگری الکترونیکی سازمان جهانی گردشگری[۱] واژه گردشگری الکترونیکی را اینگونه تعریف می کند: واژه “گردشگری الکترونیکی” بمعنای کاربرد کسب و کار الکترونیکی[۲] در مسافرت و گردشگری است. گردشگری الکترونیکی یعنی دیجیتالی شده همه فرایندها و زنجیرههای ارزش در گردشگری، مسافرت و میهمان پذیری و فراغت. نکته قابل توجه در این واژه آنست که گردشگری […]
پایان نامه گردشگری و رسانه
گردشگری و رسانه با توجه به اینکه گردشگری یکی از نیازها و فعالیتهای مهم بشر امروزی است و از سوی دیگر از آنجا که بحث پیوند بین گردشگری و رسانه، به
عنوان یکی از موضوعات مهم و اساسی عصر کنونی، رابطهای تنگاتنگ با توسعه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جوامع دارد و همچنین با در نظر […]
پایان نامه روانشناسی: دیدگاه سازمان جهانی گردشگری
دیدگاه سازمان جهانی گردشگری سازمان گردشگری جهانی(WTO) سیستم گردشگری را به دو بخش اصلی تقسیم می کند؛ یکی عوامل تقاضا، شامل بازارهای گردشگری بین المللی، داخلی (ملی و منطقهای) و ساکنان محلی و دیگر عوامل عرضه، مشتمل برفعالیتها و جاذبهها (جاذبههای طبیعی، فرهنگی، تاریخی، پارکهای تفریحی، باغ وحشها، باغهای گیاه شناسی، آکواریمها و …)، محل […]
دانلود پایان نامه درباره عوامل موثر بر جذب گردشگری
عوامل موثر بر جذب گردشگری ۲-۵-۱٫ بازاریابی بازاریابی در صنعت جهانگردی، پیش بینی کردن نیازها و درخواستهای متغیر گردشگران است که در آن رضایت مشتری به عنوان مهمترین اصل برای بازاریابان بایستی مورد توجه قرار گیرد. توجه به بازاریابی جهانگردی، بعد از جنگ دوم جهانی شروع گردید. بازاریابی و تحقیقات مربوط به آن در توسعه […]
مقاله (پایان نامه) : گردشگری در برنامههای توسعه
پس از جنگ تحمیلی، ضرورت بازسازی کشور و برنامهریزی اقتصادی– اجتماعی– فرهنگی سرلوحه برنامههای دولت قرار گرفت. یکی از بخشهایی که همواره مورد توجه برنامههای توسعه کشور با نقاط ضعف و قوت بوده؛ گردشگری، بهخصوص گردشگری فرهنگی – مذهبی است. این رویکرد با توجه به ساختار سیاسی، اجتماعی– فرهنگی، تاریخ و تمدن دیرینه این مرزوبوم، […]
فروش پایان نامه : مفهوم شناسی گردشگری
مفهوم شناسی گردشگری تاکنون تعاریف متعددی از گردشگری ارائه شده است که در اینجا بهبرخی از آنها اشاره میشود. در یک تعریف کلی، «گردشگری به سفر کوتاهمدت و موقتی گردشگر با هدف سیر و سیاحت، به منطقهای خارج از محل سکونت و کار خود گفته میشود» (الوانی، ۱۳۸۵: ۷۰). در تعریفی دیگر، «گردشگری نهادی است […]
آخرین نظرات